Siječanj na Kanarskom otoku Lanzarote

Prije svega, svjesna sam da malo kasnim s postom. Tako je - kako je.
20.01. moj rođendan. (zanemarite puno pijeska među nogama mi)

gdje je to zrinka bila, da vidim slike, da vidim što je radila.

Treba mi bilježnica, olovka i ruksak na leđima prije svega, a ni fotoaparat nije na odmet. Obožavam učiti, najgori dio svega mi je prelaženje prevelike kilometraže u jednom danu bez zaustavljanja i upoznavanja mjesta preko kojeg prolazim. Razlog zbog kojeg ne preferiram avion je taj što se stvoriš na nekom mjestu a nisi bio u mogućnosti promatrati njegov pejzaž dok si do njega dolazio.
Strah sam odlučila nadjačati zbog bližnjega, jer u svemu ovom nisam bila samo ja nego i moja prijateljica. Planirale smo putovanje 2 mjeseca (na engleskom).

16.01. krećemo svaka sa svog starta. Lidia iz Zaragoze (ona je zelena strelica), ja iz Splita (žuta strelica)
Dok se Lidia vozila u busu ja sam lebdjela nad oblacima.

Pomirila sam se s time da me način putovanja koji nije bio moja čista i istinska želja ničem novom ne može naučiti. Pa ne mora baš tako značiti.

Odlučila sam da ću ga samo pozorno slušati što mi pokušava reći.


Prvu noć uzimamo taxi do Coste Teguise i prima nas skroz besplatno Christian, Valenciano preko vebsajta bewelcome.org .Tu večer smo se malo napili i kako sam spavala curila mi je bala iz usta a on je imao tamno sivu posteljinu, ostala je mrlja na jastuku od moje sline. Ujutro sam samo okrenila jastuk i pravila se ko da ništa nije bilo. Fuj.

Rentali smo Car :)
Pozdravili se sa Chrisom i nastavile dalje

xxx
U selu Teguise nedjeljom je poznati pazar i buvljak pa smo i tamo malo svratile i našle zakon mjesto za ručak.


(Malo atmosfere iz restorana, zaboravila sam pogledat ime, ali nalazi se u Teguise-u. Taj glas šta čujete to Lidia govori i nije sigurna jel snima, a ja sam presretna jer jedem. Plavuša je engleskinja koja živi 10 godina na otoku i ne zna beknit španjolski, al je simpatična)

pogled na Teguise
Na otoku lokalni arhitekt, kipar i urbanist Cezar Marinique propisao je zakon da sve kuće  moraju biti bijele boje. Privatnim kućama dozvoljena su dva kata, a hotelima četiri kata.


Jameos de Agua
Jameos de agua
Ovo mjesto osmislio je kipar i arhitekt iz Lanzarotea, a poznato je po tome što u vodi unutar špilje žive mali bijeli škorpioni koji su slijepi.

Na izlasku iz špilje nađeš se u ovoj oazi gdje je i muzej o vulkanima i restorančić.
Na repertoaru je također bila Caleta de Famara, poznata surferska plaža na sjeveru otoka na kojoj puše jaki vjetar i sunce je na suprotnoj strani od mora.
Jedan od neobičnijih prizora pejzaža je bio na putu kad smo se uspinjali prema ne sjećam se točno čemu, samo sam vozila, a pejzaž je bio lijep. Suputnica se ljutila jer sam neorganizirana. Onda smo se zaustavile.

Snovi isto tako putuju u kamionu.
Stvar koju vrijedi otići vidjeti kuća je kipara i arhitekta Cezara Mariniquea (Fundacion Cezar Marinique) u kojoj je boravio zadnjih godina svog života, a sad je pretvorena u muzej.


Otok je pun kružnih tokova. Mislila sam da ih je Hercegovina prepuna, ali s Lanzaroteom se ne može mjeriti. Tako je na svakom kružnom toku postavljena po jedna skulptura od čelika. Autor je Cezar Marinique i neke skulpture su čak i pokretne.
Nastavile smo voziti prema solanama, Salinas Lanzarote koje nije bilo moguće uslikati zbog refleksije sunca, pa smo se zaustavili na mjestu koje se zove Los Hervideros. Besplatno je.
Naš Opel Corsa koji smo rentale na otoku. Gorivo je jako jeftino, litra benzina je 0.80 centi, dakle manje od eura.
Nacionalni park Timanfaya

Ovo jutro probudila sam se rano jer su nam ljudi s otoka preporučili da posjetimo nacionalni park rano ujutro. Koncept parka je neobičan, vozi se autom do nekakve rampe i kupuje se karta, voziš još malo i objasne ti gdje da se parkiraš. Ukrcavaju te u autobus koji te proveze kroz park i na zvučnik dvojezično objašnjavaju povijest parka. Tu i tamo autobus stane ali je zabranjeno iz njega izlazit. Osjećala sam se ko da sam na drugom planetu i vani nema kisika, zato nas ne puštaju da izađemo iz busa. Još su objašnjavali kako nije bilo života u tim stijenama i pijesku do prije 100 godina kada je počela rasti sitna paprat. Sve što vidite na slikama u potpunosti je vulkanskog podrijetla.

Nakon tog obilaska bus te iskrca na neko mjesto prepuno Nijemaca i Engleza pedesetih godina. Tamo ima restoran i wc i vodiči rade nekakve pokuse, stimuliraju vulkan, jer postoje rupe u zemlji iz kojih izlazi toplina, također na ta mjesta možeš staviti sirovo meso i ispeći ga.

Nijemci, Englezi
Ovo je pokus koji se izvodi za turiste. Simulacija vulkana.


Tražim adresu akademije da mogu poslati razglednice.
U skolupu nacionalnog parka su i deve koje se mogu jahati za 5 eura. Inače mi je žao životinja, ali sam htjela probati. Svako malo uzdišu. Kako Lidia nije htjela jahati sa mnom stavili su mi na drugu stranu 2 vreće pijeska umjesto sujahača.


Obilazak plaže de Papagayo (Playa Blanca), jedne od ljepših plaža lociranih na jugu otoka. Preporučujem preskakanje sjeverne plaže i baziranje na ove južne. Dosta je toplije i ima ih jako puno, moguće se na njima okupati, pune su sexi sufera i svaka je zanimljiva na svoj način.


Zalazak sunca svaki dan je intenzivan i nesputan ičim.




Hvala vam na izdvojenom vremenom. 

Ako vas zanimaju tehničke stvari u vezi puta:
-kartu Split-Barcelona-Split sam rezervirala preko stranice edreams.com
-karu Barcelna-Lanzarote-Barcelona preko ryanair.com
-što se smještaja tiče koristile smo bewelcome.org (to je stranica koja funkcionira slično kao couchsurfing.com ali je manje komercijalna) nudi besplatan smještaj
- također za smještaj rezervirale smo apartman preko airbnb.com

-agencija za iznajmljivanje auta zove se cabreramedina.com


Hvala na čitanju xoxo
Ćelava Barbika

Photos by: ZR and LG




Primjedbe

Popularni postovi